Invoer:
ALGEMENE GEGEVENS KIND
Achternaam kind *
Tussenvoegsels
Roepnaam *
Geboortedatum *
Geslacht *
ALGEMENE ASPECTEN
Welke bijzonderheden kunt u aangeven met betrekking tot de zwangerschap / geboorte? *
Geeft u ons toestemming om contact op te nemen met peuterspeelzaal of kinderdagverblijf voor een goede overdracht? *
Naam kinderdagverblijf/peuterspeelzaal:
Is uw kind zindelijk overdag? *
Is uw kind 's nachts zindelijk? *
Eventueel aanvullende informatie met betrekking tot zindelijkheid, bijvoorbeeld moet herinnerd worden aan toiletbezoek.
Kan uw kind zichzelf aan-en uitkleden? *
Eventueel aanvullende informatie met betrekking tot aan-en uitkleden.
Zijn er bijzonderheden omtrent gezichtsvermogen of gehoor? *
Zijn er bijzonderheden met betrekking tot ziekte, ongevallen of eventuele handicap van uw kind? *
Is uw kind onder behandeling (geweest) van een logopedist, fysiotherapeut, psycholoog of KNO arts? *
Zo ja, graag de naam en periode van de handeling.
Heeft uw kind een (ander) onderzoek gehad? *
Zo ja, wanneer en bij welke organisatie?
Heeft u ondersteuning (gehad) bij de opvoeding/thuissituatie? *
Zo ja, van welke instantie?
Zijn er bijzonderheden met betrekking tot de grote motorische ontwikkeling van uw kind? *
Tot de grote motoriek behoren activiteiten als vangen, lopen, rennen, balanceren en koprollen. Geef dit zo nodig aan met behulp van voorbeelden als bewegen in de babytijd, kruipen, (leren) lopen, steppen, fietsen, aankleden.
Zijn er bijzonderheden met betrekking tot de klein motorische ontwikkeling van uw kind? *
Onder kleine motoriek verstaan we vaardigheden die met de handen worden uitgevoerd om voorwerpen te pakken en er mee te manipuleren. Denk aan kralen rijgen, kleuren, tekenen, plakken, knippen. Maar ook aan het ontwikkelen van een voorkeurshand, goede oog- hand-coordinatie, (voorbereidend) schrijven. Omschrijf dit met behulp van voorbeelden als oog-handcoordinatie bewegingen, tekenen, puzzelen, knoopjes vastmaken, gebruik van bestek.
Komen er in de familie lees-/spellingsproblemen voor? *
Geef eventueel aanvullende informatie met betrekking tot lees-/spellingsproblemen.
Wordt er thuis Nederlands gesproken? *
Zo ja, is Nederlands de hoofdtaal? *
Indien Nederlands niet de hoofdtaal is, welke andere talen worden er dan gesproken? *
Welke taal begrijpt en beheerst het kind het best? *
Heeft uw kind een VVE indicatie? *
Komt er hoogbegaafdheid voor in de familie? Zo ja, geef toelichting. *
Zijn er mogelijk ingrijpende gebeurtenissen geweest die uw kind heeft meegemaakt? *
Zo ja, licht deze gebeurtenissen kort toe.
ONTWIKKELING VAN UW KIND
Er is een van de volgende antwoorden mogelijk per vraag: Ja - de uitspraak gaat meestal op voor uw kind; Soms - de uitspraak is soms van toepassing; Nee - de uitspraak past niet bij uw kind.
Spreekt in hele zinnen (dit geldt voor de taal die het kind het best beheerst). *
Spreekt duidelijk *
Kent de betekenis van veel woorden (in de taal die het kind het best beheerst) *
Heeft interesse in letters en lezen *
Heeft interesse in hoeveelheden en getallen *
Heeft een goed geheugen *
Is ondernemend *
Is nieuwsgierig *
Stelt veel vragen *
Bedenkt creatieve oplossingen *
Opmerkingen
Geef hier aan als er bijzonderheden zijn met betrekking tot de ontwikkeling van uw kind.
BETROKKENHEID: INTENSIEF MET IETS BEZIG ZIJN
Geef bij onderstaande vragen aan hoe u de betrokkenheid van uw kind inschat. Er is een van de volgende antwoorden mogelijk per vraag: Ja - de uitspraak gaat meestal op voor uw kind; Soms - de uitspraak is soms van toepassing; Nee - de uitspraak past niet bij uw kind.
Kan intensief met iets bezig zijn *
Werkt of speelt geconcentreerd *
Is snel ontmoedigd als iets niet lukt *
Verveelt zich gauw *
Maakt af waar hij/zij mee begon *
Kan enige tijd een activiteit alleen doen *
Opmerkingen
Geef hier aan als u ons nog meer wilt laten weten met betrekking tot betrokkenheid van uw kind.
MEDISCHE INFORMATIE
Heeft uw kind een allergie *
Zo ja, welke allergie? *
Zijn er producten die uw kind niet mag hebben en welke zijn dat? *
Zijn er bijzonderheden met betrekking tot medicijngebruik?
Geef hier aan welke medicijnen worden gebruikt, met vermelding van de exacte medicijnna(a)m(en) en benodigde voorschrift.
Volgt uw kind het inentingsprogramma van de GGD? *
Achternaam, tussenvoegsel(s) en voorletter(s) huisarts *
Praktijknaam huisarts *
Straat en huisnummer *
Postcode *
Plaatsnaam *
Telefoonnummer huisarts *
Polisnummer gezin *
Zijn er andere medische instanties waarvan wij op de hoogte dienen te zijn?
Geef hier de naam en contactgegevens van de betreffende instantie(s) aan met eventuele opmerkingen.
Toestemming medisch handelen
Overige bijzondere zorg
Geef hier aan indien er nog andere bijzonderheden zijn met betrekking tot de zorg voor uw kind.
EXTRA CONTACTGEGEVENS
Naam extra contactpersoon 1
Relatie tot kind van extra contactpersoon 1
Telefoonnummer extra contactpersoon 1
Naam extra contactpersoon 2
Telefoonnummer extra contactpersoon 2
Relatie tot kind van extra contactpersoon 2
Wie bellen wij als eerste bij een noodgeval? *
OVERIGE OPMERKINGEN
Extra gesprek
Voor de start op school nodigt de leerkracht u en uw kind uit voor een kennismaking. Als uw kind vier jaar is geworden start het de eerste twee weken met halve dagen. Vier tot zes weken na de aanvang op school nodigt de leerkracht u uit voor een gesprek over de wederzijdse ervaringen van ouders, kind en school.
Heeft u behoefte aan een extra zorggesprek met de intern begeleider van de onderbouw voordat uw kind op school zit, dan kunt u dit hieronder aangeven.
BEVESTIGING