“Leuk om buddy te zijn voor nieuwe ouders”

“Buddy zijn voor beginnende ouders leek mij heel leuk. De betrokkenheid van ouders is heel groot op de Burght en je ziet dat de kinderen het gezellig hebben. Ik vind het fijn om op deze manier iets voor de school te kunnen betekenen.

Mijn zoon Solomon is net begonnen op school en zit in 1/2c en dochter Liselot kijkt terug op een hele leuke basisschooltijd, ze zit nu in de eerste van de middelbare. Ik loop dus al een tijdje mee en kan nieuwe ouders vertellen waar de Burght voor staat.

Ik doe dit niet alleen, er zijn ook andere ouders die dit leuk vinden om te doen. Als Buddy ben je het gehele eerste schooljaar het vaste aanspreekpunt voor nieuwkomers. En help je ze (op verzoek) met praktische dingen. Zo leren ze de school gemakkelijk kennen en voel je je als nieuwkomer snel op je gemak”.

Marieke Smulders, moeder van Liselot en Solomon 1/2c