Al 150 jaar in het hart van Amsterdam

Op een historisch monumentale locatie in het hartje van Amsterdam ligt onze openbare basisschool. De grote afgesloten speeltuin verbindt de drie grachtenpanden aan de Keizersgracht en Herengracht. Het pand aan de Keizersgracht waar de onderbouw (groepen 1-2) gehuisvest zijn, is recentelijk geheel gerenoveerd.

Binnenkort zijn de panden aan de Herengracht aan de beurt. Ook de grote binnenspeeltuin met het houten speeldorp is opnieuw aangelegd, alles om te zorgen dat de Burght ook de komende jaren die bruisende school kan zijn op die unieke plek midden in het culturele hart van Nederland. We willen de basisschool blijven waar je ook als je niet in het centrum woont graag een stukje voor omfietst. Waar Sinterklaas met de boot aankomt, waar leerlingen met de cultuurboot naar het Rijksmuseum gaan of fietsen naar het Muziekgebouw aan het IJ .
De Burght ligt in een van de leukste buurten.